10 alimente care stimuleaza inteligenta

Pentru a face fata cu brio tuturor provocarilor, creierul nostru trebuie sa beneficieze de o alimentatie adecvata! Producerea neuronilor, transmiterea impulsurilor nervoase, inmultirea sinapselor… Descopera aliatii pe care sa ii incluzi in meniul tau pentru a avea sansa de a deveni urmatorul premiant Nobel!

Pentru a te bucura de o sanatate de fier cat mai mult timp, este indicat sa consumi alimente sanatoase.

Desi nu reprezinta decat 2% din greutatea totala a corpului, creierul nu este un organ care sa se remarce prin lipsa poftei de mancare ba, dimpotriva, apetitul sau este de zece ori mai mare decat al celorlalte organe. Pentru a functiona, foloseste, el singur, nu mai putin de 20% din aportul caloric al unei zile.

In afara de calorii, trebuie sa fim atenti mai ales la asigurarea unor nutrienti de calitate neuronilor nostri, printr-o alimentatie echilibrata si variata. Unele alimente este absolut necesar sa fie introduse in dieta noastra, pentru a asigura creierului ceea ce are nevoie in vederea unei bune functionalitati si a obtinerii unui randament maxim.

1.     Pestele gras (macrou, sardina, somon…)

Peste 50% din masa creierului este constituita din lipide si mai mult de 70% dintre ele sunt acizi grasi din familia faimosului omega 3. Aceste grasimi sunt, deci, de importanta capitala in dezvoltarea si intretinerea celulelor creierului, conservand elasticitatea membranelor.

2.     Leguminoasele (lintea, nautul…)

Creierul este un asa-numit gluco-dependent, adica nu foloseste decat zahar pentru a functiona in parametri normali. El consuma mai mult de 5 g pe ora, dar nu are capacitatea de a-l stoca. Prin urmare, aprovizionarea lui trebuie sa fie asigurata in mod regulat prin sistemul sangvin, apaland la o  alimentatie cat mai rationala. S-a putut demonstra, cu mult timp inainte, ca performantele intelectuale, sarcinile cele mai dificile sau capacitatea de memorare depind de cantitatea de glucoza din sange.

3.     Banana

Bogata in magneziu, indispensabil in transmiterea impulsurilor nervoase, banana este unul dintre acele fructe care constituie o importanta sursa de vitamina B6 (o singura banana acopera, practic, un sfert din aportul nutritional recomandat intr-o dieta rationala si echilibrata).

4.     Ficatul (de vitel, de vita, de pasare…)

Creierul foloseste aproximativ 20% din nevoile de oxigen ale organismului, care se bazeaza pe fier, pentru a fi transportat prin intermediul hemoglobinei. Ori, ficatul este unul dintre acele alimente care reprezinta o sursa sigura pentru acest metal atat de valoros in vederea bunei dezvoltari a organismului nostru.

5.     Fructe rosii

Orice baca inclusa in randul celor comestibile (coacazele negre, fragii, capsunile, coacazele rosii, murele…) este o veritabila comoara de vitamina C (coacazele negre contin de doua ori mai multa vitamina C decat kiwi si de trei ori mai multa decat portocala) si de micronutrienti cu rol antioxidant, care constituie pigmentul lor colorant (anthociani, polifenoli, flavonoide…).

6.     Fructe de mare

Aceste alimente sunt bogate in vitamina B12 si in proteine (mai ales in liseina, precursor al dopaminei, puternic neuromediator). Buna functionare a creierului este determinata de multitudinea oligoelementelor pe care aceste fructe de mare si crustaceele (stridii, scoici, creveti…) le contin. Veritabile motoare invizibile ale formei si gardieni ai sanatatii noastre, oligoelementele sunt, de fapt, de o importanta capitala pentru a preveni si lupta impotriva stresului si a urmarilor sale dezagreabile. Dintre acestea, unele minerale continute de fructele de mare sunt adevarate “arme terapeutice”, deoarece contribuie, intre altele, la combaterea oboselii intelectuale si a dereglarilor nervoase. Este vorba de mangan, cupru, litiu, zinc si iod, elemente care se gasesc din abundenta in aceste fructe de mare.

7.     Ouale

Ouale contin lecitina si fosfolipide, elemente care intra in compozitia membranei celulelor creierului si ii asigura elasticitatea. Mult timp considerate ca element de referinta pentru evaluarea calitatii biologice a altor proteine din alimente, ouale sunt, de fapt, bogate in aminoacizi indispensabili in producerea principalilor neurotransmitatori.

8.     Ciocolata

Inca de pe vremea aztecilor, ciocolata era considerata nu doar unnul din alimente cat, mai degraba, un medicament. Mai tarziu, legendarul seducator Casanova, vesnicul indragostit caruia cu greu ii rezista vreo femeie, o folosea ca afrodisiac. Si…rezultatele se cunosc!

De atunci, analiza chimica a pastei de cacao a scos la iveala elemente cu adevarat surprinzatoare: exceptand importanta putere calorica, prezenta moleculelor apropiate cafeinei (teobromina, teofilina) si amfetaminei (fenietilamina, tiramina) ii confera ciocolatei o veritabila putere tonica si psihostimulativa.

Atentie la excese! Daca nu iti place ciocolata, consuma, in locul ei, alte alimente, precum ceai (care contine, si el, antioxidanti) sau o cafea slaba (pentru cafeina si pentru rolul sau psihostimulativ), insa, tinand seama, totodata, de gradul de toleranta pentru fiecare si fara a face exces, dat fiind ca se poate ajunge la efecte inverse.

9. Spanacul

Particularitatea tuturor legumelor cu frunze verzi este bogatia in vitamina B9 care, cu certitudine, participa la dezvoltarea tesutului nervos la fat si la reinnoirea celulelor sangvine si a carei lipsa este semnalata printr-o scadere a capacitatii de vigilenta si a memoriei. Acest fenomen, observat indeosebi la persoanele in varsta care au carente de vitamina B9, se explica, probabil, prin faptul  ca aceasta vitamina ajuta la dezvoltarea si intretinerea dendritelor (ramificatii ale neuronilor).

10. Avocado

Bogatia in vitamina E a avocado-ului este exceptionala, avocado fiind fructul care contine, in cea mai mare proportie, aceasta vitamina. Vitamina E este unul dintre cei mai puternici antioxidanti si protejeaza, indeosebi, tesuturile grase ale creierului impotriva imbatranirii. Daca nu iti place, ia in considerare inlocuirea lui cu alte fructe, cum ar fi unele fructe oleaginoase (nuci, alune…), dar nu ignora prezenta vitaminei E in alimentatie, indiferent de sursa pe care o folosesti.

Urmand aceste sfaturi, bazandu-te pe o alimentatie echilibrata, bogata in vitaminele de baza, consumand alimente cat mai benefice organismului tau, intocmindu-ti o dieta rationala, in care sa incluzi peste, legume, ficat, fructe de mare, oua, dar si ciocolata si fructe, poate nu vei ajunge sa iei premiul Nobel, dar vei avea un creier de top!

Sursa: mayra.ro

yim 10 alimente care stimuleaza inteligentagmail 10 alimente care stimuleaza inteligentabookmark 10 alimente care stimuleaza inteligentadelicious 10 alimente care stimuleaza inteligentadigg 10 alimente care stimuleaza inteligentamyspace 10 alimente care stimuleaza inteligentashare save 120 16 10 alimente care stimuleaza inteligenta

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

National