Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?

coperta model

Pot sa fiu model? De cate ori v-ati pus aceasta intrebare in fata oglinzii? Ce diferentiaza un model de o fata de pe strada? Sunt cateva calitati fizice cu care mama natura ne-a inzestrat sau nu, care pot face diferenta in fata unui scouter de la o agentie. Foarte multe persoane cred ca FOTOGENIA se poate dobandi in timp…gresit, e o trasatura fizica cu care te nasti.

Dar mai intai ce reprezinta de fapt fotogenia?

Dictionarul roman denumeste cuvantul “fotogenic” ca fiind calitatea unei persoane care poate impresiona o placa fotografica. Care poate fi reprodus in mod avantajos in fotografie sau in film. Mai concret fotogenic reprezinta particularitatea unei persoane de a nu se confunda cu alta, care se identifica instantaneu, care este diferita si care creeaza contraste puternice, dar nu excesive. Mai simplu: atunci cand privesti o fotografie, persoana redata trebuie sa iti capteze atentia si chiar sa iti ramana intiparita in memorie. O persoana fotogenica nu trebuie intotdeauna sa fie si frumoasa, tocmai de aceea vedem modele care nu au nimic in comun cu frumusetea clasica dar care lucreaza excelent. Agentiile de modeling folosesc “experimentul Polaroid”. Se fac cateva poze de tip Polaroid, gen buletin: fata, semiprofil, profil. Nu se folosesc lumini speciale, o vestimentatie colorata, accesorii sau machiaj, esti expusa intr-o lumina cat mai naturala. Poti fi o persoana comuna in realitate, fata de pe randul 5 , din banca a saptea, pe care nimeni nu o remarca pe strada sau la scoala si o data transpusa in poze sa devii o fata unica si complexa.   Exista desigur si tendinte, agentiile au concepte diferite a ceea ce cauta. Unele cauta doar genul de fete frumoase care se preteaza la orice gen de job: fie el o reclama la un rimel sau un editorial sau sunt alte agentii care cauta fete mai interesante, care nu sunt frumoase dar care sunt foarte fotogenice si care au o tinuta si o charisma puternica in poze. Din cauza acestor diferentieri de viziune si de politica interna a agentiilor de modeling, au existat cazuri in care pana si unele top modele, la inceputul carierei lor, au fost respinse de catre agentii, gen Tyra Banks care a fost refuzata de 8 agentii diferite sau modele care au stat in umbra foarte multi ani, gen Lara Stone care abia dupa 5 ani de modeling a reusit sa urce in top.

Pentru a putea urca pe podiumurile internationale un model feminin trebuie sa aiba cel putin 1.74m si cel mult 1.81m, iar un model masculin trebuie sa se incadreze intre minim 1.84m si maxim 1.91m. Acestea sunt limitele de INALTIME pentru care, de altfel si designerii isi creeaza hainele. Foarte putine modele feminine care urca pe podium au sub 1.74m, dar acestea au acel ceva care le fac unice, exemplu Devon Aoki sau chiar Kate Moss.
Pentru reclame, cataloage, uneori campanii , modelele se pot incadra si intre 1.70m si 1.74m, dar in cazul acesta majoritatea sunt fete foarte frumoase care lucreaza doar pe partea de comercial. Tendinta in momentul de fata pe piata de modeling international este de perfectiune, se iau din ce in ce mai putine modelele care nu indeplinesc toate conditiile, iar inaltimea este un factor foarte important.

Unii ar zice ca DIMENSIUNILE perfecte sunt 90-60-90. De foarte mult timp acestea nu mai sunt un standard, 90 pentru bust este o cifra enorm de mare, iar 90 in sold este pentru ”modele grase”.
Sunt multe fete care vor sa fie modele dar care considera ca sunt perfecte chiar daca depasesc aceste dimensiuni cu cativa centrimetri.
Niciodata nu veti ajunge modele! Hainele nu sunt create pe dimensiunile fiecarui model, dimpotriva modelele sunt alese pentru a intra in hainele create pe dimensiuni standard.
Asa cum pentru fiecare meserie trebuie sa indeplinesti anumite criterii: pentru ca sa lucrezi in banca trebuie sa fii bun la matematica, pentru ca sa fii prezentator trebuie sa fii telegenic si spontan, pentru ca sa fii profesor trebuie sa studiezi foarte mult si sa ai o relatie buna cu copii…asa si pentru ca sa fii model trebuie sa te incadrezi in anumite dimensiuni si trebuie sa muncesti pentru asta.
Spre deosebire de fotogenie si de inaltime, dimensiunile se pot ajusta, iar cand iti doresti mult ceva atunci te poti adapta si poti evolua.
Indiferent cat de frumoasa esti, indiferent cat de fotogenica esti sau daca ai dimensiunile perfecte, daca esti o fata care crede ca le stie pe toate si nu vrea sa invete… nu te prezenta la o agentie de modeling. Nici un booker, nici un casting director, nici un client nu va dori sa lucreze cu o fata “ cu fite”. Atunci cand lucrezi in modeling si mergi la castinguri, singura atitudine pe care ar trebui sa o ai despre haine, machiaj sau client este: No Comment!
Modelul este ca un canvas pentru un agent, pentru un make-up artist sau stilist, de aceea este foarte important ca un model sa se muleze si sa se adapteze, sa devina un cameleon ce poate indeplini orice gen de job care i se cere. PERSONALITATEA este un factor hotarator care te poate face sa pierzi sau sa iei un casting. Atunci cand stai la rand pentru un casting si pe langa tine sunt alte cateva zeci de modele in conditie fizica perfecta, cu un book bun, sigurul lucru care te poate diferentia este personalitatea.

A fi model nu este usor: trebuie sa iti mentii corpul intr-o forma excelenta, trebuie sa iti exersezi mimica in fata oglinzii si sa ajungi sa iti cunosti fata in cel mai mic detaliu si nu in ultimul rand trebuie sa stii sa iti faci un marketing propriu.

PLATESC SA FIU MODEL?

Definitia unui scouter este urmatoarea: o persoana care a fost angajata in scopul de a descoperi si recruta persoane cu potential, talentate, nu numai in modeling, ci si in sport sau alte domenii.

In strainanate un scouter este o persoana de baza intr-o agentie de modeling, el fiind urmatorul angajat dupa directorul agentiei care poate sa ateste daca o fata/un baiat are calitati de model sau nu.

In Romania, din pacate, avem de a face cu un alt gen de “scouteri”, care cu siguranta i-ati observat stand la colt de strada, fluturand in maini niste flyere colorate, incercand intr-un mod agresiv si lingusitor in acelasi timp, sa atraga cat mai multe persoane catre sediile agentiilor pe care le reprezinta. Nu au nici o pregatire si nu aleg, iau tot ce “pica in plasa” si nici nu fac nici o diferenta deoarece urmaresc un singur scop “cum sa faca bani usor dintr-o activitate pe care nici macar nu o prestezi”.

Cei care asculta si se lasa convinsi vor fi indrumati spre “agentii” , unde li se va cere sa plateasca o taxa de inscriere. In general, in prezent, aceasta suma se ridica la 50 – 70 lei. Dupa ce au incasat aceasta suma, discutia sustinuta intre reprezentantul agentiei si persoana recrutata se va indrepta spre o alta suma de bani care trebuie achitata daca iti doresti cu “adevarat sa fii model”. Daca vrei o cariera in modeling iti trebuie un book, pentru care trebuie sa platesti sedinta foto si cheltuielile aferente achizitiei unui album. Din punctul lor de vedere nu poti sa devii model daca nu urmezi cursuri de modeling, prin care inveti sa pozezi si sa mergi pe podium… si in final te trezesti ca dorinta ta de a ajunge model s-a transformat intr-o cheltuiala fara limite. Tu platesti, ei incaseaza si nimic nu se intampla in cariera ta de model.

Deci sa recapitulam: incepi prin a plati o taxa de initiere in “arta modelingului”, dar nu esti model cu adevarat decat dupa ce ai un book si dupa ce ai urmat cateva cursuri… zic ei. E foarte simplu si unora chiar li se pare firesc…adica daca iti doresti ceva foarte mult trebuie sa platesti si sa te pregatesti din greu.

Ce se intampla dupa? NIMIC!

Ai dat banii…ai devenit model…si nu faci nimic in modeling.

Sampling-ul (impartit pliante si mostre), promotiile (promovarea unui produs in supermarket sau alta locatie) sau hostess-ul nu inseamna modeling. Nu trebuie sa fii model sa faci asta ci doar o fata draguta care nu trebuie sa fie fotogenica, nici foarte inalta, nici sa aiba dimensiuni ideale. Nu te considera model daca faci joburi de genul celor de mai sus pentru ca niciodata un model profesionist nu va face astfel de joburi. Aceste “agentii de modeling” traiesc din faptul ca prostesc lumea, nu au nici o tangenta cu modelingul profesionist si nici nu vor avea vreodata.

Sunt niste pacalici care profita de pe urma dorintei multor fete de a deveni modele sau de dragostea parintilor fata de copii lor.

NU PLATITI CA SA FITI MODEL!!!!

Nici o agentie serioasa si profesionista nu va cere bani pentru inscriere, book, sau cursuri.

Tocmai de aceea sunt agentii care nu iau pe oricine, care sunt foarte stricte si foarte drastice in alegerea si promovarea modelelor.

O agentie in momentul in care te-a ales va INVESTI in cariera ta de model. In mod normal acele investitii se retrag din activitati.

Un exemplu edificator poate fi luat direct din domeniul marketingului: atunci cand creezi un “produs” , trebuie sa urmezi cateva etape esentiale: sa investesti, sa il testezi si sa il transformi in ceea ce urmareste piata la momentul respectiv.

Totul se investeste de catre agentie! Sunt sume care sunt avansate si se retrag in momentul in care un model incepe sa castige din modeling.

Nu va mai lasati inselati si nici nu mai criticati industria de modeling pentru ca in Romania exista agentii de modeling serioase iar cei care nu sunt profesionisti nu ar trebui sa fie reprezentantii unei agentii.

Mi-ar fi placut ca acest articol sa capete proportii si sa reprezinte intr-adevar o campanie impotriva teparilor. Poate intr-o zi vom avea parte de asa ceva dar pana atunci, daca sunteti reprezentantul unei agentii serioase de modeling sau un profesionist din domeniu lasati un comentariu care sa sustina acest atricol.

PLATESC PENTRU BOOK ?

Book-ul reprezinta portofoliul unui model. La inceput acesta este constituit din pozele ce rezulta in urma unei serii de teste foto. Cu timpul aceste poze vor fi schimbate cu poze ce provin din diferite job-uri (reviste, campanii, reclame etc) si va “evolua” o data cu, cariera modelului.

Book-ul si personalitatea sunt doua dintre cele mai importante “elemente” care pot influenta rezultatul unui casting. Book-ul nu reprezinta doar modelul, este in aceeasi masura si imaginea agentiei care isi promoveaza modelul. Fiecare agentie are book-uri personalizate, unele in format A4, altele in format A3, copertile pot fi din piele sau alte materiale si intotdeauna sunt inscriptionate cu numele agentiei.

Atunci cand o agentie opteaza sa reprezinte o fata, primul pas este crearea imaginii unui model, imagine care se transpune in crearea unui book care sa o reprezinte.

Nu toate modelele vor avea acelasi gen de teste foto si acelasi gen de poze. Unele, cum sunt cele comerciale, vor avea in general poze gen catalog sau cu machiaj cu tendinta mai mult spre poze beauty. Modelele editorial vor avea poze mai ciudate din punct de vedere al unui om care nu are cunostinte din industire, umerii, picioarele chiar si pozitia corpului vor crea unghiuri interesante dar si stranii in acelasi timp, machiajul va tinde spre culori inchise iar imaginea modelului nu va reprezenta frumusetea ci mai degraba unicitatea, ciudatenia si chiar uratul.

Sunt sigur ca ati vazut foarte multe modele urate in reviste sau in campanii, care va facut sa va intrebati ce anume au acele fete in comun cu imaginea unui model? Frumusetea este principala caracteristica dupa care lumea se ghideaza atunci cand aude sau vorbeste de un model. In schimb clientii si angajatii agentiilor de modeling percep ca principale caracteristici al unui model: fotogenia si unicitatea.

Cel mai important pas pentru un client atunci cand creeaza imaginea unui produs pe care vrea sa il promoveze prin imaginea unui model este ca acel model sa aiba trasaturi fizice unice, sa nu fie comuna. Astfel ca poti sa vezi o fata uratica dar care sa iti ramana intiparita in minte si care sa poti sa o asociezi usor cu produsul repectiv. Tocmai de aceea declaram in unele din articolele de pe acest blog ca o fata nu trebuie sa fie neaparat frumoasa ca sa fie model. In tara noastra book-ul a ajuns sa fie promovat ca “o piesa vitala”, folosita de unii in scopul de a pacali fetele care isi doresc sa devina modele. Ei iti vor spune ca daca nu ai book nu poti sa fii model.In orice caz, ideea pe care se merge este ca pentru a fi model trebuie sa ai book, o idee, de altfel, total eronata.

Este esential sa ai book pentru ca imaginea ta sa fie PROMOVATA in momentul in care ai deja contract cu o agentie iar reprezentantii agentiei au decis imaginea ta ca model. In nici un caz nu DEVII model daca ti se face book.

In prezent, costul unui book se invarte in jurul sumelor de 250-300 euro, sume care, cica, ar acoperi cheltuielile implicate in realizarea lui. Ce presupun aceste cheltuieli:

-un album foto cumparat, in cazul cel mai fericit caz, pentru ca multi iti vor da mai degraba un dosar cu file de plastic. Acesta nici macar nu va fi insciptionat cu numele agentiei, dimpotriva va fi la fel de comun ca orice alt album foto de la librarie;

 

-20 de poze cat se poate de kitschoase, in care tu, modelul, vei fi pozata in cele mai jenante si mai “provocatoare” pozitii pe un fundal de cele mai multe ori rosu, albastru sau gri;

-pozele digitale care costa in jur de 2 lei/poza atunci cand sunt printate;

-lipsa de talent al unuia care se da fotograf.

Toate aceste “cheltuieli” te ajung in jur de 300 euro.

In urma unui test foto ei declara ca ti-au facut book, cand in mod normal ar trebui ca primele poze sa fie alese din mai multe teste foto, organizate in conditii si cadre diferite.

Ce faci mai departe?

Bineinteles, acum ca ai book esti model deci trebuie sa mergi la agentii si sa te prezinti cu acele poze in care esti cat mai dezbracata si sa incerci sa intri in “baza de date”, care mai cuprinde alte cateva sute de “fete cu book” care nu au facut nimic si nici nu vor face nimic vreodata.

Asa cum spuneam si in alte dati, toate aceste agentii care fac book-uri pe bani, sunt cei mai mari “tepari” din industria de modeling, din asta traiesc, cu asta se ocupa si din pacate nu au nici un talent in afara de cel de a pacali lumea.

Drumul tau in cariera va fi, din punctul lor de vedere:

Crearea unui book-curs de modeling-baza de date-hostess, promotii, figuratie si poate o prezentare intr-un club sau mall.

O agentie serioasa nu ia bani pentru book,  nu are o “baza de date” de cateva sute de modele si nu vei vedea in nici un book al vreunui model indiferent ca este la inceput de cariera sau profesionist, poze pe fundal rosu sau alte culori stridente si in pozitii cat mai provocatoare. Iar finalitatea in nici un caz nu este reprezentata de : hostess, promotii, figuratie, sampling.

Chiar daca ma repet : O FATA NU ARE NEVOIE DE BOOK PENTRU A AJUNGE MODEL!!!

Am intalnit cazuri de fete care isi doreau book pentru ca vor sa aiba poze frumoase. Mai bine mergeti la un studio foto, veti iesi mult mai ieftin, fotografii vor fi mai talentati, iar voi nu veti fi puse in pozitii jenante.

Nu numai ca o agentie seriosa nu va da doi bani pe book-ul realizat de acesti pretinsi profesionisti, dar riscati, chiar daca aveti caracteristicile unui model, sa fiti respinsa din cauza ca veti avea o imagine de fata usoara, care nu inspira incredere si respect.

Asa, ca va ramane, celor care doriti sa ajungeti modele sa va feriti de agentiile care va spun ca va fac book pentru a va face modele si sa va investiti banii in cu totul alte directii din care intradevar sa puteti sa trageti si foloase.

Cariera voastra de model poate incepe cu o simpla vizita la o agentie serioasa sau cu cateva polaroide.

O campanie initiata de Modeling Romania si sustinuta de agentiile ce nu percep taxe!

 


yim Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?gmail Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?bookmark Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?delicious Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?digg Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?myspace Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?share save 120 16 Pot sa fiu model? Platesc sa fiu model? Platesc pentru book?

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

National