Cum să te menţii în formă

 Cum să te menţii în formăChiar dacă a venit iarnă şi hainele mai groase pot masca o siluetă nu tocmai perfectă, acesta nu este un motiv să ne neglijăm. Însă ofertele din ce în ce mai diversificate pentru doamne şi domnişoare ale sălilor de sport pot pune pe oricine în încurcătură.

Deja ştii că dacă îţi doreşti cu adevărat să slăbeşti şi să nu te îngraşi după o dietă, trebuie să faci şi sport în paralel. Explicaţia pentru kilogramele depuse după o cură de slăbire ţine de reducerea metabolismului. În timpul regimului masa musculară scade şi metabolismul încetineşte, astfel că odată ce revii la alimentaţia ta obişnuită, organismul nu va mai face faţa noilor calorii care se vor transforma în grăsimi. Deci, de sport nu scapi, fie că vrei să slăbeşti sau să îţi remodelezi corpul.

Problema e că sălile de fitness au o oferta destul de diversificată şi nu este uşor să alegi ceea ce este cel mai potrivit pentru tine. Este important să ştii că există două tipuri de efort: cel aerob şi cel anaerob. Efortul aerob este cel de intensitate medie practicat într-un interval mai lung de timp, iar cel anaerob presupune exerciţii de intensitate mare şi durată redusă. Dacă vrei doar să îţi remodelezi corpul şi să nu dai jos din kilograme, fitness-ul este o alegerea bună. Nu te speria dacă acul cântarului va arată după o perioadă un kilogram sau două mai mult. Masa musculară cântăreşte mai mult decât grăsimile şi este firesc să se întâmple aşa.

Când începi să mergi la o sala de fitness este bine să ştii că trebuie să începi cu exerciţiile de forţă şi apoi cu cele cardio, adică alergatul la bandă. Bandă poţi face şi în zilele în care nu “tragi de fiare”, dar nu mai mult de o oră. Oricum, în general nu este recomandat să stai mai mult de o oră în sala de fitness, ci este important să vii de cel puţin patru ori pe săptămână. Este indicat ca în fiecare zi să lucrezi anumite grupe de muşchi. Nu se lucrează niciodată două grupe de muşchi două zile una după alta. De exemplu, poţi face o zi antrenament pentru picioare, alta pentru piept, una pentru spate şi umeri şi alta pentru braţe. Gruparea se face în funcţie de preferinţele fiecăruia, iar abdomenul se lucrează în fiecare zi. Pentru fiecare grupa de muşchi se fac trei sau patru tipuri de exerciţii diferite. Fiecare exerciţiu se face în câteva serii. Nu este deloc indicat să faci acelaşi număr de repetări dar fără pauze.

Dacă vrei să dai jos kilograme şi nu doar să îţi remodelezi corpul, poţi să te înscrii la aerobic. Aici efortul este unul de tip aerob, cum îi spune şi numele, şi grăsimile se ard mai repede decât la fitness. În plus, se evită efectul de “muşchi peste grăsime”, care ta va face să pari şi mai grasă. În România poţi alege între mai multe feluri de aerobic. Pe lângă cel clasic, poţi alege step aerobic sau dance aerobic. Step aerobic presupune ca exerciţiile să se facă prin urcare şi coborârea piciorului de pe o platformă mică. Aceste exerciţii sunt foarte bune pentru picioare şi fese şi îmbunătăţesc capacitate de coordonare. Dacă îţi place foarte mult să asculţi muzică chiar şi în sala de aerobic, atunci dance aerobicul este pentru tine. Exerciţiile se fac pe melodii dinamice. Dacă doreşti un efort şi mai intens decât cel de la aerobic, îţi recomandăm tae-bo. Exerciţiile din tae-bo îmbină metoda aerobicului cu mişcări din karate. După primele ore, te vei simţi destul de obosită, dar te vei obişnui cu timpul. Datorită mişcărilor din karate, tae-bo este şi o foarte bună metodă de eliminare a energiilor negative şi chiar a furiei acumulate în timpul zilei, deci dacă eşti o persoană dinamică şi stresată, e alegerea perfectă pentru tine.

Un alt sport ce câştigă tot mai multă popularitate este pilates. Diferenţa dintre pilates şi exerciţiile de fitness este că metoda pilates nu presupune un ritm att de rapid al exerciţiilor. Piltes ajută foarte mult şi la slăbit, dar şi la remodelarea corpului, cu menţiunea că muşchiul se dezvoltă în mod natural. Cu alte cuvinte, prin pilates femeile pot obţine musculatura aceea tonică, dar nu excesiv de dezvoltată de care reprezentantele sexului frumos fug atunci când se gândesc sau nu să meargă la sală. Aquagym este o altă metodă de a te menţine în formă ce a început să fie la modă. Deşi exerciţiile practicate în apă nu par foarte solicitante, faptul că presupun o armonizare cu apa implică o solicitare musculară. Dintre metodele mai noi de a te menţine în formă amintim spining-ul şi kangoojumps. Spining-ul nu este altceva decât pedalatul la bicicleta de sală, doar că se organizează clase ca la aerobic, cu un instructor, şi toată lumea pedalează împreună pentru un interval de timp stabilit. Kangoojumps presupune urcare pe nişte piciroange, iar exerciţiile seamănă cu aerobicul. Nu este recomandat să alegi această metodă dacă nu ai deja un antrenament foarte bun pentru un efort intens, deoarece kangoojumps solicită foarte intens organismul şi mai ales musculatura picioarelor.

Anda Deliu

Sursa foto: www.totulpentrufemei.ro

yim Cum să te menţii în formăgmail Cum să te menţii în formăbookmark Cum să te menţii în formădelicious Cum să te menţii în formădigg Cum să te menţii în formămyspace Cum să te menţii în formăshare save 120 16 Cum să te menţii în formă

One Response to Cum să te menţii în formă

  1. Anairda says:

    Eu as mai adauga ca e nevoie si de multa, multa vointa si tragere de inima, ca altfel riscul de abandon e mare.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

National